Διεθνής παίκτης ο ίδιος, με πολυετή διαδρομή στην Α1, κάτοχος τίτλων(ευρωπαϊκού και εγχώριων), προπονητής σήμερα και πατέρας δυο αγοριών τα οποία επίσης ασχολούνται με το μπάσκετ με τον μεγαλύτερο( τον 18χρονο Αλέξανδρο) να έχει κερδίσει μια θέση στο ρόστερ του Ολυμπιακού.
Οι τοποθετήσεις του Σωτήρη Νικολαΐδη στο SportBubble για την παραγωγική διαδικασία στο ελληνικό μπάσκετ, παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον καθώς ο ίδιος συγκεντρώνει περισσότερες από μία ιδιότητες: Αθλητής, Γονιός(ο γιος του επίσης διεθνής σε μικρές Εθνικές) αλλά και προπονητής.
"Το πρώτο στοιχείο που πρέπει να έχει ένα παιδί για να ξεχωρίσει είναι σίγουρα ο χαρακτήρας. Εννοείται ότι το ταλέντο είναι προαπαιτούμενο , σίγουρα τα σωματικά- αθλητικά προσόντα παίζουν το δικό τους σημαντικό ρόλο αλλά τον πιο σημαντικό για να ξεχωρίσει κάποιος είναι ο χαρακτήρας και η νοοτροπία του.Κι αυτό το λέω γιατί όταν προκύψει ο πρωταθλητισμός το παιδί θα πρέπει να στερηθεί. Να στερηθεί τους φίλους του, διασκεδάσεις, ώρες παιχνιδιού. Εκεί μπαίνει ο χαρακτήρας, η νοοτροπία και πόσο δυνατά είναι τα "θέλω" του παιδιού".
Εγώ δεν συμφωνώ καθόλου με αυτό που λένε πως το ψηλό παιδί θα ξεχωρίσει πιο εύκολα και πως το βάρος της προσπάθειας των προπονητών πρέπει να πέφτει μόνο στα ψηλά παιδιά. Τα σωματικά προσόντα και στη προκειμένη περίπτωση το ύψος είναι ένα σημαντικό εφόδιο για να παίξεις μπάσκετ, αλλά το που θα φτάσει ο καθένας εξαρτάται 100% από τον ίδιο. Θα μπορούσε να σας αναφέρω πάμπολλα παραδείγματα πάνω σε αυτό όμως δεν θέλω να σας κουράσω"
Σχετικά με τον ρόλο της οικογένειας λέει:
"Οι γονείς είναι το Α και το Ω κάθε παιδιού. Είναι υπεύθυνοι για την διαπαιδαγώγηση και την μόρφωση τους. Θα σταθώ σε κάτι πολύ σημαντικό κατά την άποψη μου.
Όταν έρθει η ώρα να διαλέξουν κάποια Ακαδημία, πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί. Προτείνω να το κάνουν με τον ίδιο ζήλο που κάνουν και την επιλογή του σχολείου τους. Λένε πως με όποιον δάσκαλο καθίσεις τέτοια γράμματα θα μάθεις και επειδή η αρχή είναι το ήμισυ του παντός , όπως λένε και οι παροιμίες μας πολύ σοφά, τα παραπάνω θα μας βοηθήσουν να αποφύγουμε ανορθογραφίες που δεν διορθώνονται εύκολα αργότερα. Μετά και ενώ θα έχουμε κάνει την σωστή επιλογή και έχει μπει το νερό στο αυλάκι , απλά θα είμαστε οι γονείς και θα στεκόμαστε στα παιδιά μας στην κάθε δυσκολία τους. Θα αφήνουμε τους προπονητές για τα «ειδικά» και εμείς θα απολαμβάνουμε από την κερκίδα το παιχνίδι. Εγώ λέω λοιπόν προσοχή στην επιλογή της Ακαδημίας και των προπονητών γιατί σίγουρα υπάρχουν και πολλοί που είναι ακατάλληλοι για την διαπαιδαγώγηση και την εκμάθηση των βασικών του παιχνιδιού".
Για την ατομική βελτίωση των νεαρών αθλητών λέει:
"Είναι αυτονόητο και πάρα πολύ σημαντικό να δουλεύει κάποιος σε ατομικό επίπεδο, όλα τα βασικά του αθλήματος, κυρίως με τον προπονητή της ομάδας του , όπου είναι αυτό εφικτό και εννοείται πρέπει να δουλεύει και την ατομική βελτίωση της αθλητικής του ικανότητας".
Για την παρουσία του Έλληνα παίκτη στην Α1 δηλώνει
"Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε πάρα πολλούς ξένους, επειδή τα οικονομικά δεδομένα άλλαξαν προς το χειρότερο. Οι προπονητές στρέφουν την προσοχή τους στις πιο οικονομικές λύσεις των ξένων παικτών, επειδή έχουν την δυνατότητα να τους αλλάζουν, κάτι που δεν μπορούν να κάνουν εύκολα με τους Έλληνες. Σίγουρα και ο τρόπος που αντιμετωπίζεται η δουλειά του προπονητή στην Ελλάδα είναι ένας λόγος, η αβεβαιότητα που νιώθει, είναι αποτρεπτικός παράγοντας για να εμπιστευτεί έναν νέο, γιατί πολλές φορές το άμεσο αποτέλεσμα είναι το ζητούμενο των ομάδων. Εννοείται βέβαια πως ένας μακροχρόνιος σχεδιασμός και ένα σταθερό περιβάλλον για τις ομάδες , θα ήταν ότι καλύτερο για τα νέα παιδιά που και ταλέντο έχουν και διάθεση, αλλά αυτό που τους λείπει είναι η εμπιστοσύνη".
Διαβάστε ακόμη: Η νοσταλγία για τον Αθλητισμό και οι ζωγραφιές των παιδιών
Για το αναπτυξιακό μοντέλο λέει:
"Το συγκεκριμένο μοντέλο δούλεψε για αρκετά χρόνια με πολλές επιτυχίες. Αυτό που χρειάζεται είναι σίγουρα μια ανανέωση, μια αναβάθμιση του έμψυχου δυναμικού και μια πιο δίκαιη και αμερόληπτη επιλογή των παικτών στα κλιμάκια και τις τελικές δωδεκάδες των Εθνικών ομάδων".
Για την παραγωγική διαδικασία επίσης πρόσθεσε:
"Διαφωνώ κάθετα με την άποψη πως δεν παράγουμε πρωταγωνιστές. Σπανούλης , Διαμαντίδης, Παπαλουκάς, Ζήσης , Σλούκας ,είναι τα ζωντανά παραδείγματα της τελευταίας δεκαπενταετίας που μόνο ρολίστες δεν θα τους έλεγες. Ανάλογα με το υλικό που έχεις βγάζεις και το αντίστοιχο αποτέλεσμα , στο χέρι των παιδιών και σίγουρα των προπονητών είναι για το τι παίκτες θα παράγουμε"
Για το αν μπορεί να συνδυαστεί ο πρωταθλητισμός με την αριστεία στο σχολείο:
"Είναι πραγματικά πολύ δύσκολο. Βέβαια η ζωή μας έχει δείξει πως με προγραμματισμό με πειθαρχία με συνέπεια αλλά και πολύ θυσία από τον προσωπικό χρόνο του καθενός όλα είναι εφικτά. Όπως στρώσεις έτσι και θα κοιμηθείς, λέει μια παροιμία, αξίζει αυτή η θυσία, για να μπορέσεις να απολαύσεις αργότερα τους καρπούς της δικιά σου προσπάθειας".
**Ως αθλητής ο Σωτήρης Νικολαϊδης έχει αγωνιστεί σε ΧΑΝΘ, ΠΑΟΚ, Μαρούσι, Ηρακλή, ΑΕΚ, Ρέθυμνο, Ηλυσιακό, Απ.Πάτρας. Ως προπονητής εργάσθηκε σε Χ.Α.Ν.Θ. ΜΕΝΤ, Τρίκαλα, Στρατώνι, Ιωνικό Νίκαιας ενώ σήμερα είναι κόουτς του Ικάρου Καλλιθέας.
Διαβάστε ακόμη: "Τα παιδιά κουράστηκαν με το διαδίκτυο, να μείνει ζωντανή η αθλητική διαδικασία"
0 Σχόλια