«Τα Μέσα Ενημέρωσης εξυπηρετούν κατά κύριο λόγο επιχειρηματικά και άλλα συμφέροντα». Αυτό ήταν ένα από τα συμπεράσματα που προέκυψε από την μεγάλη έρευνα-δημοσκόπηση που διενήργησε το Ιόνιο Πανεπιστήμιο στο πλαίσιο του μεταπτυχιακού προγράμματος των Τμημάτων Ιστορίας και Πληροφορικής «Ιστορική Έρευνα Διδακτική και Νέες Τεχνολογίες» . Από την έρευνα που δημοσίευσε πρόσφατα η «Εφημερίδα των Συντακτών» προκύπτουν τα εξής:
*Το 84,6% του κοινού που μετείχε στην έρευνα πιστεύει πως τα ΜΜΕ εξυπηρετούν επιχειρηματικά ή άλλα συμφέροντα επιβεβαιώνοντας την παγκόσμια τάση που σχετίζεται με το βαθύ έλλειμμα εμπιστοσύνης στις σχέσεις πολιτών – ΜΜΕ.
*Το 46,7% θεωρεί ότι η δημοσιογραφία στην Ελλάδα είναι «λίγο αντικειμενική», το 31,6% «καθόλου αντικειμενική», ενώ στον αντίποδα, ότι είναι «αρκετά αντικειμενική» βρίσκεται μόλις το 18,6% και «πολύ αντικειμενική» μόλις το 1,9%.
*Το 39,3% δήλωσε ότι η τηλεόραση ήταν η βασική πηγή ενημέρωσης στην διάρκεια του lock down εξαιτίας του κορονοϊού. Από τις ενημερωτικές ιστοσελίδες ενημερώθηκε το 36,3%. Τα σόσιαλ μίντια συγκεντρώνουν 18,7%, το ραδιόφωνο επιλέγει το 3,8% και τις εφημερίδες μόλις το 1,6%.
*Σχεδόν ένας στους τρεις (27,7%) απάντησε ότι δεν αγοράζει ποτέ εφημερίδες. Το 71,5% απάντησε αρνητικά στο ερώτημα εάν θα αγόραζε συχνότερα εφημερίδα εάν ήταν πιο φθηνή. Αρνητική είναι η τάση για αγορά εφημερίδας από το σούπερ μάρκετ, με το 68,3% να λέει «όχι».
*Παρόλα αυτά το 42,3% -οι 4 στους 10 δηλαδή- πιστεύουν ότι η εφημερίδα εμπνέει κύρος και σεβασμό. Επίσης, ένας στους δυο (50,3%) διαφωνεί με την άποψη ότι οι εφημερίδες είναι παρωχημένες και ξεπερασμένες.
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από τις 12 έως τις 17 Μαΐου 2020 με τη συμμετοχή 1.022 πολιτών, ενώ η συλλογή δεδομένων έγινε με τη χρήση ηλεκτρονικού αυτοσυμπληρούμενου ερωτηματολογίου. Πολύτιμη ήταν η συμβολή στην επεξεργασία των στοιχείων της πολιτικής αναλύτριας της RASS Μαρίας Καρακλιούμη και του μεταπτυχιακού φοιτητή του προγράμματος, δημοσιογράφου Χρήστου Κιούπη.
0 Σχόλια